Næringslivets gode hjelpere

Bedriftssenteret i Helgeland Sparebank
KLARE TIL INNSATS: Medarbeiderne på bedriftssenteret hjelper deg og din bedrift til å skape ytterligere vekst og verdiskaping på Helgeland. Fra venstre: Gry Sandstedt, Susanne Robertsen, Kenneth Nilsson, Kjell Rune Olsen og Robin Jakobsen.

Et nytt bedriftssenter i Lokalbanken har gjort hverdagen enklere for næringslivet på Helgeland.

– Målet er å skape en fleksibel løsning hvor vi alltid er tilgjengelige, sier lederen for bedriftssenteret, Kenneth Nilsson.

Dette er en enhet med 11 medarbeidere som ble satt i gang i september i fjor. De har ansvar for mindre bedrifter og personer som skal starte en ny virksomhet.

ØKENDE OPTIMISME I NÆRINGSLIVET

– Vi ser at optimismen og aktiviteten på Helgeland bare øker. Da er det også nødvendig for oss å ta grep slik at vi kan fortsette å være en drivkraft for vekst, understreker Nilsson.

Det er mange spørsmål som kan dukke opp i hverdagen for mindre bedrifter. Ikke minst for de som ønsker å skape ny aktivitet på Helgeland.

– Det dreier seg om alt fra betalingsløsninger til nettbank-tjenester og rådgiving når det gjelder lån og finansiering, sier Nilsson.

Uansett hva kundene lurer på, så sitter det fagfolk klare til å svare deg på telefon og mail, slik at du raskt kommer deg videre.

– GODE TILBAKEMELDINGER: – Vi har allerede fått mange og gode tilbakemeldinger fra kundene som setter pris på en tettere og mer fleksibel oppfølging, sier leder for bedriftssenteret, Kenneth Nilsson.

EN SENTRAL AKTØR 

Helgeland Sparebank har rundt 60 prosent av bedriftsmarkedet på Helgeland, noe som utgjør 3.000 aktive kunder. Da er det viktig at banken er tilstede lokalt, med den rette kunnskapen.

Direktør for bedriftsmarkedet i Helgeland Sparebank, Bjørn-Tore Brønlund.
– Løsningen gir bedre service til alle kunder – både små og store, forklarer direktør for bedriftsmarkedet, Bjørn-Tore Brønlund.

Med avdelinger på Mo, i Mosjøen, Sandnessjøen og Brønnøysund er kundene sikret kort vei til kompetent rådgiving. Den geografiske fordelingen gjør også at den enkelte avdeling sitter med inngående, lokal kunnskap. Det er gull verdt i et stadig mer omskiftelig marked.

– Det blir bedre service til alle kundene, både små og store ved denne organiseringen. Det er stor forskjell våre kunders behov og nå får vi tilpasset oss bedre til den enkelte, forklarer direktør for bedriftsmarkedet, Bjørn-Tore Brønlund.

KORTE KOMMANDO-LINJER

En annen fordel med det nye bedriftssenteret, er at det blir korte kommando-linjer, som igjen gjør at den enkelte kunde får raskere svar og avklaring når det er noe som dukker opp.

– Vi ser også at omorganisering gjør at vi blir enda bedre i stand til å lage individuelle løsninger, en finansiell skreddersøm hvor vi i økende grad får tatt hensyn til den enkelte kundes spesifikke behov, sier Nilsson.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *